Suwnice

STB PANDA to jeden z liderów w produkcji suwnic w Polsce. Wśród najpopularniejszych produktów znajdują się między innymi suwnice pomostowe (podgrupa: natorowe i podwieszane). Dzięki ich niewielkim gabarytom sprawdzają się w wielu miejscach. Współpracujemy z wieloma biurami konstrukcyjnymi, zwłaszcza z tymi, które specjalizują się w projektowaniu hal przemysłowych, dzięki czemu jesteśmy w stanie maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń hali. Dostarczamy naszym projektantom rysunki w formacie „dwg” oraz najważniejsze dane do projektowania podtorza. Cały proces trwa zaledwie kilka minut.

Na specjalne życzenie wyposażamy suwnice w napędy elektryczne, jak i napędy ręczne.

Stosujemy nowoczesne elementy i stale udoskonalamy nasze konstrukcje, dzięki czemu produkowane przez nas dźwigi wyróżniają się doskonałymi parametrami technicznymi oraz funkcjonalnością.
Prowadzimy również serwis, w którym wykonywana jest modernizacja oraz konserwacja suwnic. Nasza oferta przystosowywana jest do potrzeb klienta. Podstawowe kryteria doboru suwnicy jednodźwigarowej lub dwudźwigarowej to rozpiętość oraz udźwig. Do naszej dyspozycji pozostają nowoczesne wciągniki o udźwigu od 125 kg do 80 000 kg, dzięki czemu możliwe jest spełnienie wymogów praktycznie wszystkich naszych klientów.
Konstrukcje nośne wytwarzane są w naszym zakładzie, dzięki czemu możemy produkować urządzenia zgodne z indywidualnymi potrzebami klientów, bez generowania dodatkowych kosztów. Tworzymy produkty o dźwigarach prostych, jak również podwyższonych. W standardowym wyposażeniu znajdują się dwustopniowe napędy mechanizmu podnoszenia, jak również bezstopniowe napędy mechanizmów jazdy.

Suwnice jednodźwigarowe

dźwig od 125 kg do 12500 kg, rozpiętość do 30 m.

Rodzaje:

  • natorowe,
  • podwieszone,
  • wspornikowe.

Są one wyposażone we wciągniki seryjne produkowane przez SWF Krantechnik GmbH z Niemiec. Na prośbę klientów można je wyposażyć także we wciągniki innych wytwórców.

Standardowe wyposażenie to m.in.:

  • ogranicznik przeciążenia,
  • sterowanie z kasety sterowniczej podwieszonej do dźwigara,
  • bezstopniową zmianę prędkości jazdy wciągnika i suwnicy.

Dodatkowe wyposażenie:

  • wyłącznik krańcowy jazdy wciągnika,
  • bezstopniowa zmianę prędkości podnoszenia,
  • zdalne sterowanie radiowe,
  • fotoelektryczne układy zbliżeniowe,
  • wyświetlacz obciążenia w kasecie.

Konstrukcję stalową przygotowuje się do malowania czyszcząc ją do stopnia czystości Sa2½ . Malowanie wykończeniowe farba żółta RAL 1037 o grubości minimum 70 …(skrót mikrometrów).
Grupa klasyfikacyjna mechanizmu podnoszenia wg PN do M7.
Standardowa grupa klasyfikacyjna mechanizmu jazdy oraz wciągnika to M5.

Cechą charakterystyczną suwnic jednodźwigarowych, w których stosowane są wciągniki niemieckiej firmy SWF Krantechnik jest ich niewielka tzw. martwa strefa. W tych urządzeniach wciągnik niskiej zabudowy przemieszcza się po dolnej półce dźwigara. Bęben oraz silnik mechanizmu podnoszenia montowane są równolegle do dźwigara. To rozwiązanie pozwala podnieść ciężar maksymalnie blisko dźwigara. W proponowanych urządzeniach wciągnik ma kompaktową, bardzo zwartą konstrukcję, co jeszcze podwyższa rzeczywistą wysokość podnoszenia. Ważne jest również to, że nasze produkty posiadają niewielką masę własną, co korzystnie wpływa na obciążenie belek podsuwnicowych i co za tym idzie konstrukcji całej hali.

Suwnice dwudźwigarowe

Udźwig do 100 t rozpiętość do 30 m.

Rodzaje:

  • natorowe,
  • podwieszone.

Są one wyposażone we wciągarki seryjne produkcji SWF Krantechnik GmbH z Niemiec. Na specjalne życzenie można wybrać również inne elementy.

Standardowe wyposażenie:

  • ogranicznik przeciążenia,
  • czterostopniowy wyłącznik krańcowy mechanizmu podnoszenia,
  • zabezpieczenie przed pracą jednofazową,
  • stopniową zmianę prędkości jazdy wciągarki i suwnicy,
  • sterowanie z kasety sterowniczej podwieszonej do dźwigara.

Na życzenie:

  • wyłącznik krańcowy jazdy wciągnika,
  • bezstopniowa zmianę prędkości podnoszenia,
  • zdalne sterowanie radiowe,
  • fotoelektryczne układy zbliżeniowe,
  • wyświetlacz obciążenia w kasecie.
  • pomosty remontowe,
  • licznik obciążenia do oceny czasu pracy wciągarki.

Konstrukcję stalową przygotowuje się do malowania poprzez proces czyszczenia do stopnia Sa2½ . Malowanie wykończeniowe farba żółta RAL 1037 o grubości minimum 70 …(skrót mikrometrów).
Grupa klasyfikacyjna mechanizmu podnoszenia wg PN do M7. Grupa klasyfikacyjna mechanizmu jazdy oraz wciągnika standardowo wynosi M5.

Suwnice podwieszane to doskonałe rozwiązanie dostosowane do ciężkich warunków. Montując podtorze pod stropem hali wprowadzamy możliwość podnoszenia ładunku przy optymalnym wykorzystaniu szerokości hali.

Suwnice dwudźwigarowe najczęściej stosuje się przy udźwigach przekraczających 15 ton. Sprawdzają się również przy mniejszych udźwigach, przede wszystkim wtedy, kiedy hak ma być podniesiony maksymalnie wysoko. W celu uniknięcia wzmacniania funkcjonującej konstrukcji hali w momencie, kiedy chcemy maksymalnie wykorzystać jej nośność i podnosić ładunki o dużym ciężarze, powinno się zastosować czterokołowe czołownice. Niezwykle istotna jest konserwacja oraz serwis tego typu urządzeń. Na specjalne życzenie klienta wyposażamy je w pomost konserwacyjny montowany wzdłuż dźwigara oraz pomost konserwacyjny zamontowany na wciągarce.

Suwnice bramowe

Udźwig od 32 t i rozpiętość do 25 m.

Standardowe wyposażenie:

  • ogranicznik przeciążenia,
  • czterostopniowy wyłącznik krańcowy mechanizmu podnoszenia,
  • zabezpieczenie przed pracą jednofazową,
  • stopniową zmianę prędkości jazdy wciągarki i suwnicy,
  • sterowanie z kasety sterowniczej podwieszonej do dźwigara.

Na specjalne życzenie naszych klientów:

  • wyłącznik krańcowy jazdy wciągnika,
  • bezstopniowa zmianę prędkości podnoszenia,
  • zdalne sterowanie radiowe,
  • fotoelektryczne układy zbliżeniowe,
  • wyświetlacz obciążenia w kasecie.
  • pomosty remontowe,
  • licznik obciążenia do oceny czasu pracy wciągarki.

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych produkowanych przez nas urządzeń są suwnice bramowe. Ich lekka, a jednocześnie solidna i zwarta konstrukcja nośna pozwala na zachowanie najwyższego komfortu użytkowania. Urządzenia wyposażamy w standardowe wciągarki i wciągniki. Cechą charakterystyczną tych urządzeń jest możliwość napędzania wszystkich kół jezdnych. Zastosowane rozwiązanie gwarantuje spokojny rozruch oraz jazdę niezależnie od warunków.

Aktualnie większość naszych suwnic bramowych wyposażona jest w sterowanie radiowe.

Do ich zasilania stosowane są zazwyczaj przewody elastyczne, które nawija się na bęben kablowy. Zakres pracy w przypadku wykorzystania bębna kablowego wynosi do 400 metrów, co jest wartością wystarczającą dla większości zastosować. Dźwigi przeznaczone do pracy na zewnątrz wyposażono w kleszcze szynowe oraz urządzenia służące do kontrolowania prędkości wiatru. Jest to odpowiednie zabezpieczenie przed samoczynnym ruchem urządzenia w przypadku silnych podmuchów wiatru.
Łatwy i wygodny dostęp do wszelkich mechanizmów dzięki wykorzystaniu pomostów konserwacyjnych.

Tworzymy bramowe suwnice, które w stu procentach spełnią oczekiwania naszych klientów.